Preskoči na vsebino


Pastirsko pismo slovenskih škofov za postni čas 2010

pod geslom Evharistija €“ Božji dar za življenje

I. Evharistija in duhovništvo II. Nedeljska sveta maša

Cerkev na Slovenskem v okviru leta evharistične prenove 13. junija 2010 pripravlja slovenski evharistični kongres (SEK) v Celju. Posledično je tudi letošnje pastirsko pismo slovenskih škofov napisano na temo evharistije v povezavi s pripravo na omenjeni kongres, ki pomeni shod verujočih, ki se zberejo z namenom čaščenja pri bogoslužju kot tudi z namenom poglabljanja teološke misli o skrivnosti evharistije. Pastirska pisma so besedila, ki jih škofje naslavljajo na vernike ob posebnih priložnostih in jih v določeni cerkveni pokrajini naenkrat nagovorijo z istimi vsebinskimi poudarki.

Škofje v prvem delu pastirskega pisma spregovorijo o tem, da priprave na kongres potekajo pod geslom Evharistija €“ Božji dar za življenje. Beseda evharistija izhaja iz grške besede eucharistein in pomeni zahvalo. Jezus se je pri zadnji večerji, ko je postavil evharistijo, zahvalil (Lk 22,19)op1. Evharistija pomeni tudi je ponavzočevanje spomina na Kristusovo smrt in vstajenje. Ko govorimo o evharistiji, mislimo na mašno daritev, sveto obhajilo in Jezusovo navzočnost v podobi kruha in vina. Za kristjana udeležba pri evharistiji pomeni središče krščanskega življenja.

Središče vsake sv. maše je posvetitev kruha in vina, ki po duhovnikovih posvetilnih besedah postaneta Jezusovo telo in kri. Kristjani v podobi posvečenega kruha uživamo Jezusovo telo in pod podobo posvečenega vina pijemo Jezusovo kri. Opravljanje mašne daritve oz. sv. maše je zaupano le škofom in duhovnikom, verniki pa so pri tem povabljeni k dejavnemu sodelovanju. Duhovniki imajo pri obhajanju evharistije nenadomestljivo vlogo.

Ob sklepu prvega dela pisma škofje laike vabijo k prevzemanju nalog v župnijskih in drugih občestvih, ki niso bistveno vezane na službeno duhovništvo, in k pomoči duhovnikom.

V drugem delu pisma spregovorijo o nedeljski sv. maši, ki je za življenje posameznega kristjana kot tudi župnijske skupnosti (župnije) središčnega pomena. V prvem delu sv. maše poslušamo dva ali tri odlomke iz Svetega pisma Stare in/ali Nove zaveze. Središčno besedilo, ki ga poslušamo stoje, je vzeto iz enega od štirih evangelijev. Sledi duhovnikova razlaga prebranih odlomkov, ki navzoče spodbuja k dejavnemu življenju po veri. V drugem delu sv. maše duhovnik pripravi darove kruha in vina, ki po posvetilnih besedah postaneta realno navzoča Jezusovo telo in kri. Pri obhajilu v obliki posvečene hostije prejmemo Jezusovo telo, ki za verujoče predstavlja vitalno življenjsko moč.

V sklepnem delu pisma škofje vernike spodbujajo k premisleku o razlogih za udeležbo pri sv. maši in osebni poglobitvi odločitve za odnos z živim Bogom, zaključujejo pa s povabilom k poslušanju radijskega misijona, ki ga bodo v okviru priprav na SEK od 21. do 27. marca 2010 vodili na Radiu Ognjišče.

Dodatne informacije o pripravah na SEK so dostopne na spletni strani: http://evharisticni-kongres.rkc.si/.

Opomba

Besedilo o postavitvi Gospodove večerje so zapisali prvi trije evangelisti (prim. Mt 26,26€“30, Mr 14,22€“26 in Lk 22,14€“23) in apostol Pavel v pismu Korinčanom (prim. 1 Kor 11,23€“25).

Lokacija:
Print Friendly and PDF